Klantenservice

Advies

We zien het als onze missie om iedere sporter te overtuigen om goed voor de voeten te zorgen. Als je goed voor je voeten zorgt, zorgen zij ook goed voor jou. Of je nu een fanatieke sporter bent of je een recreatieve sporter: jouw voeten brengen jou naar jouw doel.

Het vervelende is dat sporters vaak pas er achter komen dat zij voeten hebben als ze er last van krijgen. En dat is precies wat we willen voorkomen. We hebben jarenlange ervaring in zowel farmacie als podotherapie en deze combinatie hebben we optimaal kunnen gebruiken. Heb je een vraag over een product of zit je met een voet-gerelateerd probleem: je bent altijd welkom om even contact met ons op te nemen. We hebben veel kennis in huis en zullen altijd ons best doen je je te helpen of door te verwijzen.

Lees ook onze blogs waar we regelmatig tips en achtergrondinformatie geven.

Bezorgen

We verzenden je bestelling per pakketpost. Je kunt normaal gesproken jouw bestelling binnen 1 werkdag verwachten (aan huis, op het werk óf op een afhaalpunt). Zodra jouw bestelling verzonden wordt ontvang je daarvan bevestiging via e-mail.

Bezorgkosten

  • De bezorgkosten bedragen € 6,95 (binnen Nederland) bij bestellingen met een waarde tussen € 20,- en € 50,-. Indien je (binnen Nederland) een bestelling plaatst onder de € 20,- betaal je € 9,95 verzendkosten. Het zou zonde zijn om de postbode voor 1 artikel te laten rijden.
  • Voor bestellingen met een waarde vanaf € 50,- is bezorgen gratis binnen Nederland (geldt niet voor wederverkopers).
  • De bezorgkosten voor België en Duitsland bedragen € 9,95 tot een orderbedrag van €75,- incl. BTW. Bestellingen boven dit bedrag worden gratis bezorgd in België en Duitsland.
  • De bezorgkosten voor Luxemburg, Frankrijk en Oostenrijk bedragen €12,50 tot een orderbedrag van €75,-. Bestellingen boven dit bedrag worden gratis bezorgd.
  • De bezorgkosten voor alle overige EU landen bedragen €50,- tot een orderbedrag van €500,-. Bestellingen boven dit bedrag worden gratis bezorgd in de rest van Europa.
  • Je kunt jouw bestelling niet ophalen: wij hebben geen fysieke winkel.

Indien afleveren niet mogelijk is

Als je niet thuis bent bij de eerste bezorgpoging, zal de bezorger een van de buren vragen het pakket aan te nemen. Als dat niet mogelijk is, laat de bezorger een Niet Thuis Bericht achter en/of ontvang je een e-mail en neemt de bezorger het pakket mee terug naar het depot (distributiecentrum). Met het Niet Thuis Bericht kun je kiezen uit diverse bezorgopties voor een tweede bezorgpoging. Treft de bezorger je bij de tweede bezorgpoging opnieuw niet thuis aan dan kun je het pakket enkel nog afhalen bij een afhaalpunt.

Wil je liever direct naar een afhaalpunt laten bezorgen? Dat kan natuurlijk ook, je kunt dit eenvoudig aangeven NADAT je de bestelling geplaatst hebt. Zodra we het pakket hebben overgedragen aan onze pakketdienst, DPD, dan krijg je van hen een verzendbevestiging via e-mail. Daarin vind je instructies om een afhaalpunt te kiezen. Let op: deze dienst geldt alleen voor adressen in Nederland.

Product tijdelijk niet leverbaar

Indien een product tijdelijk niet leverbaar is, zal dit bij het product vermeld staan in de webshop. Je kunt ervoor kiezen om het product toch te bestellen (indien mogelijk). Normaal gesproken kun je de bestelling binnen 7 werkdagen verwachten. We zullen de gehele bestelling in één keer bezorgen. Wil je je andere producten eerder ontvangen? Stuur ons dan even een mail. Voor eventuele vragen over de beschikbaarheid van producten kun je contact opnemen met ons via e-mail (contact@sportvoetenshop.nl) of telefoon (040-2405950). Binnen kantooruren (maandag tot vrijdag van 9:00 uur tot 17:00 uur) kun je ons bellen of stuur naar dit nummer een whatsappje.

Bestelling niet ontvangen

Als je jouw pakket niet binnen 5 werkdagen na de automatische verzendingsbevestiging e-mail ontvangt, neem dan alsjeblieft contact op via e-mail (contact@sportvoetenshop.nl) of telefoon (040-2405950).

Vragen of suggesties

Zijn er vragen over het ontvangen product of het te bestellen product? Schroom niet om contact met ons op te nemen. Heb je suggesties ter uitbreiding van ons assortiment? Wij staan hier altijd voor open en gaan graag voor je op zoek naar een nieuw passend product.

Betalen

Wij bieden verschillende betaalmogelijkheden voor zowel Nederlandse als Belgische bezoekers. Hieronder worden de mogelijkheden toegelicht:

iDEAL

Via de betaalmethode iDEAL kan je direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen met je eigen bank. Je rekent af in de vertrouwde betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

PayPal

Via de betaalmogelijkheid PayPal kan je betalen via onze beveiligde SSL verbinding. Wij zorgen samen met de creditcardorganisatie voor een correcte afhandeling.

Bancontact

Vanuit België kun je eenvoudig betalen via de betaalmethode Bancontact / Mistercash. Je rekent af in de vertrouwde betaalomgeving op basis van specifieke beveiligingsmethodes van je eigen bank.

KBC

De KBC/CBC-Betaalknop is een online betaalmethode voor de Belgische klanten van de KBC en CBC, samen de grootste bank van België. Met de betaalknop kun je gemakkelijk en snel online betalen. Je betaalt vanuit je eigen vertrouwde online bankomgeving.

Sofort

SOFORT Banking is een Europese betaalmethode waarmee betalingen gedaan kunnen worden zonder dat je een extra account aan hoeft te maken. Je logt bij SOFORT Banking in met de gegevens die je gebruikt om in je eigen online bankomgeving in te loggen. Vanuit hier kun je rechtstreeks geld overmaken vanaf je eigen betaalrekening. SOFORT Banking is TÜV gecertificeerd: dit garandeert dat het een veilige methode is om betalingen mee te voldoen.

Garantie

De inhoud van de website www.sportvoetenshop.nl en van de overige uitingen van Sportvoeten V.O.F. is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Sportvoeten V.O.F. kan geen garanties geven met betrekking tot de aard, inhoud en juistheid van de informatie en is dan ook niet aansprakelijk voor fouten of onvolkomenheden in deze informatie.

Sportvoeten V.O.F. verwijst op haar website naar websites van derden. Deze links zijn louter informatief. Sportvoeten V.O.F. is niet aansprakelijk voor de inhoud van de website waarnaar verwezen wordt en waarvan gebruik gemaakt kan worden.

Sportvoeten V.O.F. is niet aansprakelijk voor misverstaan, beschadigingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen als gevolg van gebruik van internet of andere communicatiemiddelen tussen u en Sportvoeten V.O.F., dan wel tussen Sportvoeten V.O.F. en derden, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld.

Retourneren

Met grote zorg hebben we ons assortiment samengesteld. We doen er alles aan om jou zo goed mogelijk voor te lichten voordat je een product bij ons aanschaft. Het kan natuurlijk zijn dat een product toch tegenvalt en dat je het graag retour wil sturen. Daar doen we niet moeilijk over (mits je bestelde product niet onder een wettelijke uitzondering valt).

Bedenktijd

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden.

Herroepingsrecht

Om gebruik te maken van herroepingsrecht kun je contact met ons opnemen via contact@sportvoetenshop.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Sportvoeten V.O.F. kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien Sportvoeten V.O.F. dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door Sportvoeten V.O.F. tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden; d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. h. voor hygiënische producten (zoals sokken en kousen) waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.

Retourformulier

Gebruik altijd dit retourformulier bij retour zenden van het product.

Retourformulier

Verstuur je product(en) samen met het retourformulier naar dit retouradres:

Sportvoetenshop
De Huufkes 92
5674 TM Nuenen

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@sportvoetenshop.nl. Wij zullen er alles aan doen om samen tot een oplossing te komen.

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil.

Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.